Saturday, November 21, 2009

dunia kini??

salam alaik~~

dunia skarang byk sgt masalah..
nape ek?
jom kite lihat cite nie..
iA leh d kaitkan nanti =P
stay tune...
hehehe =D


cikgu: assalamu'alaikum murid2~~
murid2: wa'alaikum salam cikgu
cikgu: baiklah, harinie cikgu nak aja something kat kamu, but be4 that cikgu nak pinjam pemadam dan pembaris boleh?
murid2: boleh cikgu~~!

lalu bgs sorang murid lalu memberi sebatang pembaris dan pemadam

cikgu: okay..time kasih adam
adam:same2 cikgu
cikgu: baiklah murid2...kamu kenalkan ke 2 bende nie?
murid2: kenal cikgu~~~!!
cikgu: haaa..baik. ok...tangan kanan saya akan memegang pembaris dan tgn kiri sy akan memegang pemadam ini...sume nampak kan?
murid2: nampak cikgu \(^0^)/
cikgu: lepas nie kalo sy angkat tgn kanan or kiri, kamu sebut ape yg kamu nampak boleh??
murid2: baik cikgu~!

cikgu pon angkat tgn kanan
murid2: pembaris
cikgu angkat tgn kiri
murid2: pemadam
kanan
murid2: pembaris
kiri
murid2: pemadam
kanan
murid2: pembaris
kiri
murid2: pemadam

cikgu tu terus berulangkali mengangkat tgn kanan dan kiri sehingga murid2nya jd sungguh handal

cikgu: wah~~ bgsnya kamu, dah hebat pon~~
murid2: mmg la cikgu...snang je.
cikgu: baik...skarang cikgu akan ubah cikit, nanti kalo kamu nampak cikgu angkat pemadam kamu kene ckp pembaris or bile cikgu angkat pembaris, kamu kene ckp pemadah ok?
murid2: baik cikgu~! (murid2 tue dah mule bingung dah)

bile cikgu 2 dah mule

kanan
murid2: errr....
kiri
murid2: haaa
kanan
murid2: aaa...pe..ma..ris..
kiri
murid2: pemadam..oops. pembaris
kanan
pemadam
kiri
pembaris

dan akhirnye murid2 itu makin fasih dan lancar

cikgu: wah~~ hebatnye kamu, cepat tul tangkap
murid2: biase la cikgu...anak murid sape la nie kan ek? hahahaha
cikgu: wah~ sudah pandai mengampu pulak kamu nie...ish3
murid2: hehehe

cikgu: haa...ape yg kamu dpt?
murid2: dapat ape? xde pon...kami tau pemadam dan pembaris je la
cikgu: haa...mai2..cikgu nak aja nie =)

murid2: baik cikgu
cikgu: ingat x td pada mula..kamu senang je nak membezakan antara pemadam dan pembaris ini..
murid2: betul cikgu
cikgu: then ape pula jadi awal2nye bila pembaris ini d sebut jd pemadam dan sebaliknya?
murid2: erm...memula susah cikgu nak sebut tapi lame2 dah jd ok laa...snang je pastue

cikgu: haaa...tu yg cikgu nak cite nie..
murid2: ape cikgu?
cikgu: mmg sgt susah pada mula2nya untuk kita ubah perkara yg dah terang dan nyata kat depan kita begitu...tapi, apabila makin lama...kekok pada mula dan akhirnya akan jd biasa malahkan mudah lg kan?
murid2: a'ah...so nape cikgu? bkan maen game biase je ke nie?

cikgu: erm...cube kamu anggap pembaris itu adalah kebaikan dan pemadam itu adalah kajahatan...mula2 islam itu adalah baik...dia telah mengajar tentang kebaikan dr mula dulu...setelah berkurun2 kite berada dalam kebenaran but akhirnya bila barat mula berkuasa...mereka berjaya memutar belitkan perkara kebenaran dan kejahatan...skarang kalo kite lihat...kejahatan telah menjadi kebanggaan tapi kebaikan dah jd perkara yg memalukan...
murid2: o0o0o0oo0o0o
cikgu: tgk lah skarang...betape byknye pemikiran kite d racuni oleh idealogis barat...ramai yg di antara kita x sedar pon perkara ini berlaku...cikgu nak ambil contoh mudah d sini...kite leh tgk hari2..
murid2: ape cikgu?
cikgu: cube kite lihat remaja sekarang...tgk ada corak pemakaian mereka...lg byk terbuka or nampak bentuk badan mereka...lg bangga mereka! kalo dulu2 org2 islam berlumba2 untuk menutup aurat...utk kebaikan diri dan memelihara maruah mereka...tgk skarang. sume 2 dah terbalik
murid2: betul la cikgu...huhu. islam itu dah byk mengajar benda...sy rase skarang kalo sy tetibe mengambil wuduk dan berkata ingin solat sunat dhuha..mesti sume pelik bahkan ade yg akan tanye...ko wat ajaran sesat ape nie? huhu

cikgu: erm...betul 2...keadaan zaman skarang nie dah lari sgt dr fitrah...sume dah jd cam zaman jahiliyyah dulu..x malahkan lg teruk lg...anak d buang dan d bunuh begitu sahaja...ibu bapa d maki hamun (zaman jahiliyah dulu pon x gini kot) bahkan d jadikan org gaji...keluar malam d kalangan kanak2 sudah menjadi perkara biasa dan ibu bapa ade yg x risau sgt...byk lg perkara yg jahat telah menjadi "kebaikan" skarang nie...
adam: eh cikgu....mak sy risau la kalau sy balik lewat...petang pon dah kene marah. huhu apatah lg malam..
cikgu: cikgu tau kamu budak baik...kamu ikut kate ibu bapa ye nanti...jgn sekali2 engkar. allah x ske
adam: baik cikgu~~!! <(^0^)



begitulah ceritanya...act ana ade terbace mane tah but x jumpe then karang sniri..hehe

senanye nak katenye...mmg itulah yg berlaku skarang
kite telah kalah dengan barat dalam peperangan pemikiran nie...byk persiapan yg telah mereka buat
sudah beratus2 tahun mereka berusaha merubah pemikiran umat islam kini


Bentuk Serangan Ke Atas Umat

Wasiat Louis IX: (beliau merupakan tokoh terkemuka barat satu ketika dulu)

“Tiada jalan untuk mengalahkan dan menguasai orang-orang Islam melalui jalan perang. Agama mereka mendorong mereka untuk melawan, berjihad, mengorbankan jiwa …. Kita mesti lakukan jalan lain; iaitu mengubah pemikiran Islam dan menjinakkan orang-orang Islam melalui serangan pemikiran. Cendekiawan Eropah harus mengkaji tamadun Islam dan mencipta senjata untuk merosakkan pemikiran orang-orang Islam"


huhu...act sgt byk yg telah d lakukan org barat nie...dalam menjauhkan kitab suci al-quran dr dakapan kite sehinggakan skarang kite meletakkan al-Quran tinggi2 tetapi jarang sekali membuka dan membacanya...lg teruk lg adalah tidak langsung lg menyentuhnye...huhu
astagfirullah
moga Allah memberikan petunjuk buat kite~~

PERSOALAN~~!!!!!

apakah erti kata al-quran itu sebanarnya?? adakah d hormati dan d letak kan d tempat yang tinggi2 itu sebagai satu penghotmatan yg bermakna??


2 comments:

siti norbaya(bintu yahya) said...

salam..baya nie..best blog nie abg....hehe...sy ade bace ttg raja louis IX..n ttg peperangan pmikiran"GHAZWUL FIKR"....mmg sungguh kuat usaha mreka nk mnjatuhkn islam ya...tp umat islam kini???berusaha ke mreka nk mmbangkitkn kmbali agama ALLAH...wallahualam..hnya segelintir sj....

~((rEaLLiFe))~ said...

yups2. mmg perang gazwatul fikri tu SEDANG HANGAT berlaku sekarang~ kene waspada. moga allah selamatkan kita yee~ (^^)

Post a Comment

Date and Time

Digital Clock


 

Design by Amanda @ Blogger Buster